2012. január 20., péntek

Mosás-Pranje

Az előző bejegyzésben a környezet védelem témájával kezdtem foglalkozni,most pedig konkrétan a mosásról szeretnék mesélni.Ma már számos lehetőségünk van arra,hogy környezetünket kímélve tartsuk tisztán ruháinkat.Mi a mosó diót választottuk.A színes ruhákat már több mint egy éve csak mosó dióval mosom,és mondhatom nagyon elégedett vagyok.Nem csak a környezetemet sikerül így kímélni de a pénztárcánkat is.
A fehér ruhákhoz is sikerült végre mosó szódát vásárolni de ezen a téren nincs tapasztalatom.Folt tisztításra a saját háziszappanunkat használom.A mosó dióból 5-6szemet teszek a vászon zsákocskába és ezt 3-4 alkalommal is újra használom,attól függően mennyire szennyezettek a ruhák és hány fokon mosok,én csak 40 fokon használom.A zsákocskát minden mosás után fel akasztom száradni és így a következő mosásnál újra használható..A harmadik vagy negyedik mosás után pedig a dióhéj mehet a komposztálóba.
Mivel szívesen népszerűsíteném a mosásnak ezt a módját így van egy ajánlatom.Varrtam néhány zsákocskát és tettem bele 5 szem diót,50din -ért így bárki kipróbálhatja anélkül,hogy egy egész doboz mosódiót meg kéne vásárolnia.Személyesen is megvásárolható tőlem február13-14én a Galéria hotel átriumában.


És ha nem tetszett a dióval való mosás a vászonzsákot még mindig hasznosíthatod másra pl szappanbugyornak.Nekem bejött!A kecsketejes szappan morzsolódik és így nem megy pocsékba semmi és a zsákocska így mosdó kesztyűként használható.

Ako još nisi probao indijski orah za pranje onda sad nudim priliku za probu.Za 50din u textilnoj kesici pet oraha.To je dovojno za 3-4 pranja na 40 stepeni.Posle svakog pranja kesicu sa orasima treba osušiti i posle mogu se opet koristiti.Kad nam orasi nisu više koristi mogu se baciti u kompost.Ako koristimo indijski orah za pranje štitimo našu okolinu  i smanjujemo troškove pranja.  Textilnu kesu možes koristiti i kao držač domaćeg sapuna.13-og i 14-og februara možeš me naći u atriumu hotela Galeria.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése