2012. január 20., péntek

Környezetünk

Mindig csak arról számolok be ,hogy mit varrok ,vagy mi van a gyerekekkel pedig más gondolatok is foglalkoztatnak.A környezet védelem és az élhetőbb világ fogalma sokunkat foglalkoztat.De mi az amit a mindennapi életben megteszünk környezetünk megóvása érdekében és vajon ez elegendő e?Az én lelki ismeretem nem tiszta ezen a téren.Igyekszünk ez igaz.Szelektíven gyűjtjük a hulladékot,komposzttálunk,a vegyszerek használatát a háztartásban minimálisra csökkentettem,amikor tehetjük kerékpárral közlekedünk(igaz a benzin árak is rákényszerítenek)az erdőben néha zsákkal együtt sétálunk és összeszedjük az apróbb szemetet(az autó roncsokat.kádakat nem tudjuk),mégis úgy érzem ez nem elég.Talán azért mert Jutka sógornőm pár évvel ezelőtt mesélt nekem Visnyeszépakról
(http://www.fokke.hu/fenntarthatosag/72-egy-magyar-oekofalu)
 és ott élő emberek életmódjáról.Ők teljesen szakítottak a mai életmóddal,gazdálkodnak és önfentartó módon igyekeznek élni.Visnyeszéplak az ökofalu amely a legrégebb óta tudott fenmaradni önfenntartó életmódjával.Valahol én is úgy gondolom,hogy az ilyen életközösségek lehetnének a jövő.Gyakran vágyom magam is ilyen helyre.Ha reális vagyok akkor a mi esetünkben ez nem is mehetne egyik napról a másikra.A jövőben kis lépésekben,de egy ilyen egyszerűbb és természetközelibb életmódra fogok törekedni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése